Kan du slå tydligare? – Lämplig reaktion? – 4/2 2015

Vårens första forum för utbyte av erfarenheter planeras till onsdagen den 4 februari 2015.

Gäst är Stefan Solyom som är en av dirigentföreningens medlemmar med stor internationella verksamhet. Stefan arbetar som GMD vid Deutsche Nationaltheatre  Staatskapelle i Weimar. I en snar framtid kommer han att ta över som chefsdirigent och konstnärlig rådgivare vid Helsingborgs Symfoniorkester.

Kvällens samtal kommer att handla om slagteknik ur ett geografiskt perspektiv, olika teknikskolors för- och nackdelar. Stefan delar med sig av egna erfarenheter när det kommer till slagtekniska problem och lösningar. Rysk kontra finsk kontra wiensk skola.

Vi uppmuntras till diskussioner i stil med: ”Kan du slå tydligare? – Lämplig reaktion?”

Datum: 4 februari 2015

Tid: 18.00

Plats: Stockholm Konserthus

Utskick med möjlighet till anmälan kommer.

Forum för utbyte av erfarenheter är dirigentföreningens serie av utvecklingsarbeten. Håll utkik efter fler träffar och föreslå gärna innehåll och ämnen.